مقالات درب اتوماتیک شیشه ای

تنظیم تایمر درب اتوماتیک (تنظیم زمان بسته شدن درب پارکینگ)

طریقه تنظیم تایمر درب های اتوماتیک

تنظیم تایمر درب اتوماتیک سیماران !درب پارکینگ یکی از قسمت های اصلی هر خانه است و اطمینان داشتن از عملکرد صحیح آن مسئله­ مهمی است. لازم است که درب اتوماتیک پارکینگ خود را به درستی تنظیم کنید تا بتوانید با آسودگی خاطر وارد و یا خارج شود. یکی دیگر از دلایل ضروری بودن تنظیم درست تایمر و حد بالا و پایین درب اتوماتیک پارکینگ این است که مطمئن می شوید در حین عبور کردن از درب پارکینگ به طور ناگهانی بسته نمی شود تا موجب آسیب رسیدن به خودتان، ماشینتان و یا حیوانات خانگی شود.در این مقاله به بررسی روش تنظیم تایمر در نصب درب اتوماتیک شیشه ای می پردازیم.

معرفی اجزای درب های اتوماتیک پارکینگی

غلتک­ ها

زمانی که در باز و بسته می شود غلتک ها موجب حرکت آسان و روان درب روی ریل می شوند. زمانی که درب با سر و صدا باز و بسته می شود روغن کاری کردن غلتک ها می تواند به کاهش صدا و حرکت روان درب کمک کند.

ریل ها

درب های اتوماتیک پارکینگی دارای سه ریل هستند. دو ریل در دو طرف درب و یک ریل در وسط یعنی جایی که درایو موجود است قرار گرفته اند.

تسمه، زنجیر یا پیچ

سیستم های مختلف از نظر داشتن این اجزا با یکدیگر متفاوت هستند. بعضی از سیستم ها از زنجیر، بعضی سیستم ها از تسمه و بعضی دیگر از پیچ ها برای باز و بسته کردن درب استفاده می کنند. این اجزا به همراه درایو، موتور و فنرها برای باز و بسته کردن درب فعالیت می کنند. درب های دارای زنجیر قدیمی ترین و ارزان ترین نوع درب های اتوماتیک پارکینگی هستند در حالی که درب های دارای تسمه یا پیچ کمی روان تر و ارزان تر اند.

خدمات پیشنهادی ما برای شما نصب دوربین مداربسته ، نصب اعلام حریق و نصب دزدگیر اماکن می باشند. رهاورد نیرو با بهره گیری از تیم نصاب های حرفه ای خود قادر است نصب انواع سیستم های هوشمند سازی ساختمان را به صورت درست و اصولی و در کمترین زمان ممکن انجام دهد.

بازوی خمیده

زمانی که زنجیر، تسمه یا پیچ روی ریل حرکت می کند بازوی خمیده نیز همان کار را می کند. وظیفه ی این بازو این است که درب را به درایو متصل کند.

فنر پیچشی

فنر پیچشی یکی از اجزای اساسی درب اتوماتیک پارکینگی است. این فنر یک فنر مرکزی است که درست در بالای در قرار دارد. فنر پیچشی به درام ها و کابل ها متصل شده است و با باز و بسته شدن در فشرده و باز می شود.

درام ها و کابل ها

این قطعات در بالای در در دو طرف آن نصب شده اند. زمانی که فنر پیچشی منقبض یا باز می شود هر دو درام می چرخند. کابل ها به دور درام ها پیچیده شده اند بنابراین هم زمان با باز و بسته شدن فنر پیچشی آن ها نیز باز و پیچیده می شوند تا به بالا و پایین رفتن روان درب کمک کنند.

سنسور حرکت معکوس

این یک سنسور ایمنی است که وظیفه­ آن تشخیص دادن اجسام و اشیاء نزدیک در است. اگر هنگام بسته شدن در چیزی در مسیر حرکت آن وجود داشته باشد سنسور آن را تشخیص می دهد و فرمان حرکت معکوس یعنی حرکت رو به بالا را صادر می کند.

دستگیره­ی اضطراری

زمانی که سنسور حرکت معکوس کار نمی کند شما می توانید دستگیره ی اضطراری قرمز رنگی که از ریل میانی آویزان شده است را بکشید تا حرکت در را به صورت دستی تنظیم کنید.

مجموعه رهاورد نیرو در زمینه خرید سیستم نظارتی در انواع برندها و مدل ها با رزولوشن ها و قیمت های مختلف و نیز خرید دزدگیر اماکن در برندهای مختلف مانند دزدگیر اماکن فایروال و کلاسیک می تواند پاسخگوی نیازهای مشتریان باشد و شما می توانید برای خرید این محصولات وارد صفحات مربوط به آن ها شوید.

تنظیم تایمر درب اتوماتیک

سوال بیشتر افراد درباره تنظیم زمان بسته شدن درب پارکینگ است. ما در این بخش بطور کامل در این باره صحبت کرده ایم. درب های اتوماتیک را می توان به گونه ای تنظیم کرد که به صورت خودکار باز و بسته شوند. این نوع تنظیمات بیشتر برای اماکن شلوغ و پر رفت و آمد مانند اماکن تجاری و پارکینگ های فعال کاربرد دارد و برای یک مغازه یا محل کم رفت و آمد توصیه نمی شود. به طور کلی تنظیم تایمر به دو صورت انجام می شود که در ادامه هر دو روش را برای شما توضیح می دهیم.

روش اول

در این روش باید روی مدار فرمان درب پارکینگ خود دکمه­ تایم (time) را به مدت چند ثانیه نگه دارید تا چراغ آن شروع کند به چشمک زدن. این دکمه اولین دکمه از سمت چپ و پایین مدار می باشد. پس از آن دکمه­ D درب را فشار می دهیم. بعد از زدن دکمه­ D تایمر شروع می کند به ثبت کردن زمان و شما باید اجازه بدهید که زمان دلخواهتان سپری شود و سپس مجدداً دکمه را فشار دهید. با این کار همان مدت زمان به عنوان زمان دلخواه برای باز و بسته شدن درب ثبت می شود. در حقیقت مدت زمان بین فشار دادن دکمه­ D برای اولین بار و دومین بار همان تایم ثبت شده در سیستم است.

روش دوم

دومین روش استفاده از Dip switch است. روی مدار فرمان سه عدد دیپ سوئیچ وجود دارد که از آن ها برای فعال یا غیر فعال کردن تایمر اتوماتیک، راست گرد و چپ گرد موتور، و همچنین برقرار کردن ارتباط بین درب پارکینگ و ریموت استفاده می شود. برای این که تایمر را روشن کنید باید دیپ سوئیچ auto close را رو حالت فعال یعنی ON قرار دهید. برعکس این عمل هم امکان پذیر است یعنی با قرار دادن این سوئیچ روی حالت OFF تایمر خاموش می شود.

خدمات نصب parking jack در رهاورد نیرو

رهاورد نیرو فروشنده انواع parking jack بصورت آنلاین وحضوری است از دیگر محصولات رهاورد نیرو می توان به تجهیزات دوربین مداربسته، آداپتور دوربین مداربسته ، دوربین مداربسته لامپی و … اشاره کرد. جهت خرید و یا نصب جک برقی ، نصب کرکره برقی و … با ما تماس حاصل نمایید. همچنین

5/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه در “تنظیم تایمر درب اتوماتیک (تنظیم زمان بسته شدن درب پارکینگ)

  1. میلاد گفت:

    چرا روی برد ما دکمه تایم وجود ندارد؟اسم برد اسمارت هست.

    1. amir گفت:

      با سلام، علتش این هستش که درب اتوماتیک شما خیلی ساده هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *