مقالات درب اتوماتیک شیشه ای

درب اتوماتیک تلسکوپی

درب اتوماتیک تلسکوپی

درب اتوماتیک تلسکوپی یکی از آخرین و به روزترین مدل های عرضه شده درب های تمام برقی است. این روزها درب های اتوماتیک به بسیاری از نیازهای ساختمان پاسخ داده است و در کنار زیبایی مصرف انرژی را به شکل خارق العاده ای کاهش داده است.در این به بررسی ویژگی های یک درب اتوماتیک تلسکوپی و راهنمای نصب درب اتوماتیک شیشه ای می پردازیم.

درب اتوماتیک تلسکوپی چیست

درب اتوماتیک تلسکوپی با طراحی هوشمندانه یک گام فراتر نهاده است. این درب ها مناسب با فضاهای کوچک و ورودی های کم عرض طراحی و معرفی شده اند.

مزیت های کلی راه اندازی درب اتوماتیک

تفاوتی نمی کند که درب اتوماتیک شما از چه مدلی است. به طور کلی درب های اتوماتیک ویژگی های منحصر به فرد و خاص خود را دارند. در ادامه به مهم ترین ویژگی های درب های اتوماتیک به طور خلاصه اشاره خواهیم کرد:

مصرف بهینه انرژی: موضوع صرفه جویی در مصرف انرژی بحث مهمی در کاهش هزینه های جاری ساختمان است. فروشگاهی را در نظر بگیرید که مدام درب آن باز و بسته می شود. اگر این فروشگاه درب اتوماتیک نداشته باشد، نمی تواند به خوبی پاسخگوی نیازهای انرژی ساختمان باشد چراکه مصرف بالای انرژی و هزینه های زیاد سرمایش و گرمایش با هدر رفت خروجی ها و ورودی ها همراه خواهد شد پس نصب درب می تواند به شما در مصرف انرژی کمک به سزایی  نماید.

رعایت نظافت و بهداشت: در بیمارستان ها نصب درب های اتوماتیک اهمیت زیادی پیدا کرده است. چراکه اگر بیمارستانی به درب شیشه ای مجهز باشد دیگر اثری از لمس انگشت بر روی شیشه نمی‌ماند و این خود بر زیبایی مکان و بهداشت محیط می افزاید.

هوشمند سازی ساختمان: با نصب قابلیت سنسور شمارش افراد و دیگر تجهیزات امنیتی، هوشمند سازی ساختمان انجام خواهد شد. پس می توان این گونه بیان داشت که در آینده درب های شیشه ای تمام اتوماتیک به کمک حفاظت ساختمان نیز خواهند آمد.

معرفی قابلیت های درب اتوماتیک تلسکوپی

درب اتوماتیک تلسکوپی مشابه درب های کشویی اتوماتیک طراحی شده است. به طور کلی درب های اتوماتیک کشویی و تلسکوپی برای ورودی های کم عرض طراحی و اجرا می شوند. درب اتوماتیک تلسکوپی یک گام فراتر رفته و با ایجاد چهار لت کوچک به جای دو لت بزرگ درب های کشویی، فضای بهتر و بیشتری را برای باز شدن درب فراهم نموده است.

شما کاربران گرامی می توانید از فروشگاه رهاورد نیرو به آسانی برای خرید دوربین مدار بسته در انواع مدل ها و رزولوشن های مختلف و همچین خرید دزدگیر اماکن بیسیم یا باسیم استفاده نمایید. به علاوه، ما در رهاورد نیرو خدمات نصب و آموزش کار کردن با این سیستم ها را نیز ارائه می دهیم.

طراحی درب های کشویی اتوماتیک تلسکوپی

در درب اتوماتیک شیشه ای به صورت چهار لت به گونه طراحی گشته که دو لت در سمت چپ قرار دارد و دو لت در سمت راست واقع شده است. هر سمت یک لت ثابت دارد و یک لت متحرک، در هنگام باز شدن درب، لت های متحرک بر روی لت ثابت قرار می گیرد و فضای باز شدن ورودی را افزایش خواهد داد. طبق بررسی های به عمل آمده در نوع درب اتوماتیک تلسکوپی با 4 لت تعبیه شده ، میزان باز شدن درب 30 درصد بیشتر از انواع اتوماتیک متعارف و کشویی است. بنابراین در فضاهایی که عرض ورودی کم است، استفاده از انواع درب های کشویی تلسکوپی توصیه می گردد. این مهم ترین مزیت درب اتوماتیک تلسکوپی در مقابل درب اتوماتیک کشویی است.

سایر مزیت های درب اتوماتیک تلسکوپی

عده ای تصور می کنند که استفاده از 4 لت موجب ایجاد سر  صدا می شود و یا هزینه نصب و راه اندازی درب اتوماتیک را به طور چشم گیری افزایش خواهد داد. هر دو این تصور ها اشتباه می باشند. درب های تلسکوپی اتوماتیک هم بی صدا هستند و هم هزینه نصب پایینی دارند. ضمن آنکه زیبایی آن ها  کمتر از انواع متعارف و کشویی نیست. بنابراین می توانید انواع درب اتوماتیک تلسکوپی را بجای درب های کشویی متعارف سفارش دهید و با نصب سایر تجهیزات جانبی این نوع درب ها را استثنایی نمایید.

مزیت های درب اتوماتیک تلسکوپی

نصب تجهیزات جانبی درب های اتوماتیک تلسکوپی

درب های تلسکوپی تمام اتوماتیک با قابلیت نصب کنترل تصویری، چشمی های حساس به دود و حریق و سیستم های ضد برخورد با افراد به گونه ای بهینه شده اند که در فرآیند هوشمند سازی ساختمان ها به‌طورجدی مورد توجه پیمانکاران قرار می گیرند.

انواع درب های اتوماتیک تلسکوپی

به جز درب های 4 لته، درب های 6 لته نیز به صورت دو طرفه در درب اتوماتیک شیشه ای نصب و راه اندازی می شوند. این نوع درب های اتوماتیک نیز با یک لت ثابت کار می کنند، با این تفاوت که دو لت متحرک بر روی هم حرکت خواهند کرد و در نهایت بر لت ثابت قرار می گیرند. این مدل درب برای ورودی های کم عرض مناسب می باشد و عموماً به صورت یک طرفه با سه لت طراحی و نصب خواهند شد. اما بر اساس سفارش مشتری می تواند تا 6 لت نیز افزایش یابد و یک سیستم باز شوی دو طرفه را تشکیل دهد.

سنسورهای درب های اتوماتیک تلسکوپی

بر روی درب های تلسکوپی انواع چشمی ها و سنسورها قابل نصب می باشند، بسته به نیاز ساختمان می توان از یکی از انواع سنسورهای حسی،فشاری،وزنی، مادون قرمز و صوتی بهره مند شد. این نوع حسگر بر روی هر نوع درب اتوماتیکی قابل نصب و راه اندازی می باشند.

ریموت درب های برقی

هر درب برقی مانند سایر درب های اتوماتیک دارای ریموت منحصر به فرد خود است. مرکز کنترل دستگاه تنها بر اساس فرامینی که از این ریموت صادر می شوند، اقدام به قفل نمودن و یا باز کردن درب می کند. ضمناً توجه داشته باشید که بعضاً برخی از شیشه های نصب شده بر روی درب های اتوماتیک کاملاً ضدضربه و ضد گلوله می باشند. این قابلیت در کنار قابلیت های دیگر امنیتی همواره مورد توجه پیمانکاران بوده است.

به طور کلی درب های اتوماتیک تلسکوپی با طراحی 4 لت سهولت باز بسته شدن را فراهم نموده است و از طرف دیگر موجب استفاده بهینه از فضا گشته است. بنابراین برای مکان های کوچک و حساس می توان از این نوع درب به جای درب های کشویی ساده استفاده نمود. شما دوستان عزیز همواره می توانید

برای دریافت اطلاعات تکمیلی و مشاوره رایگان با کارشناسان رهاورد نیرو تماس حاصل فرمایید. رهاورد نیرو ارائه دهنده خدمات نصب اعلام حریق ، نصب دزدگیر اماکن ، نصب دوربین مدار بسته می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *