مقالات سیستم نظارتی

دوربین مدار بسته خودرو چیست؟ و اهمیت نصب آن

دوربین مدار بسته خودرو

آیا تا به حال خبرهایی از این دست را شنیده اید که خودروی پارک شده در یک مکان عمومی به سرقت رفته است؟ حتی ممکن است برای خوتان این اتفاق افتاده باشد که بر روی خودروی پارک شده تان خط و خش انداخته باشند و یا لاستیک خودرو را پنچر کرده باشند. این اتفاقات قطعا برای کسی خوشایند نخواهد بود.

وسایل نقلیه نیز از جمله سرمایه های هر فرد به شمار رفته و مانند ساختمان ها نیاز به تامین امنیت دارند. شاید تصور کنید که دزدگیر خودرو می توان این امنیت را تامین نماید. این تصور تا حدودی درست است اما با توجه به پیشرفتی که در ایده های سارقین ایجاد شده است، وجود دستگاه امنیتی خودرو می تواند این ایده ها را در نطفه خفه کرده و امکان سرقت را از آنها بگیرد. در این مقاله به لزوم نصب دوربین مدار بسته خودرو و مزایایی که دارد پرداخته شده است. همچنین برای خرید سیستم نظارتی ثبت وقایع خودرو (sqt) می توانید با مشاورن ما تماس بگیرید.

اهمیت راه‌اندازی سیستم نظارتی در ماشین

این روزها اهمیت راه اندازی سیستم های نظارتی در نقاط مختلف حتی خودروها ثابت شده است و افراد زیادی تمایل به راه‌اندازی این دستگاه ها جهت تامین امنیت خود و خانواده شان و همچنین حرفه ای که در آن فعالیت می کنند دارند.

اگر نگران راه‌اندازی دستگاه امنیتی در اتومبیل خود هستید و این سوال برایتان پیش آمده که آیا این کار غیرقانونی است یا خیر باید بدانید که این کار کاملا مجاز است. در واقع شما یک دستگاه نظارتی را در خودروی خود قرار می دهید تا تمام چیزی را که در هنگام رانندگی با ماشین و یا زمانی که اتومبیل پارک است اتفاق می افتد را نظارت کنید. سیستم نظارتی را می توانید در هر قسمت از خودروی خود راه‌اندازی نمایید.

دوربین مداربسته خودرو

با راه‌اندازی این سیستم های امنیتی شما می توانید در صورت سرقت یا آسیب زدن به اتومبیلتان، به سرعت قضیه را پیگیری کرده و چهره فرد متجاوز را توسط پلیس شناسایی نمایید.

ابزارهای مورد نیاز برای راه‌اندازی سیستم نظارتی در خودرو

فرآیند راه‌اندازی در هر مکانی نیاز به ابزار و تجهیزات ویژه ای دارد تا دستگاه بتواند در آن مکان به بهترین شکل ممکن کار کند. برای راه‌اندازی نیاز به ابزار و وسایل زیر است:

  • یک دستگاه DVR (ضبط کننده ویدیوی دیجیتال) یا NVR ( ضبط فیلم شبکه)
  • دو کابل کواکسیال دوربین مدار بسته برای سیستم آنالوگ و کابل اترنت برای سیستم های تحت شبکه
  • دستگاه نظارتی بی سیم
  • سیستم امنیتی با LED های مادون قرمز برای فیلم برداری واضح در شب و تاریکی
  • سیستم کنترل از راه دور. در برخی مدل های دستگاه نظارتی می توان از موبایل برای کنترل از راه دور استفاده نمود.
  • کابل برق برای سیستم های سیمی و همچنین باتری های قدرتمند برای سیستم های بدون سیم

ابزارهای مورد نیاز برای راه اندازی سیستم نظارتی در خودروبا استفاده از این دستگاه ها و همچنین میزان بالایی از مهارت، می توان یک سیستم امنیتی را به صورت استاندارد و اصولی بر روی خودرو راه اندازی کرد.

مراحل راه اندازی دستگاه سیمی در خودرو

برای راه‌اندازی سیستم امنیتی در اتومبیل نیاز به ارائه رضایت کتببی راننده یا مالک خودرو به مرکز مربوطه است. پس از آن می توان از مهارن یک متخصص راه اندازی سیستم امنیتی استفاده کرد و دستگاه مورد نظر را در خودرو راه‌اندازی نمود. در ادامه مراحل راه اندازی دستگاه امنیتی در ماشین را به طور کامل بیان کرده ایم:

مرحله 1: انتخاب موقعیت مناسب در خودرو

اولین گام برای راه اندازی این محصول در خودرو انتخاب محل و موقعیت مناسبی برای راه اندازی است. در خودرو نیز مانند سایر اماکن باید نکاتی برای محل راه اندازی رعایت گردد.  باید مناسب ترین موقعیت را برای سیستم های امنیتی انتخاب کنید. این کار باید توسط متخصص راه اندازی سیستم امنیتی به دقت انجام گیرد و زوایای مختلف برای راه‌اندازی بررسی شود. با توحه به این که باید یک دستگاه DVR نیز به همراه دستگاه نظارتی در این مکان راه اندازی گردد، مرحله تعیین موقعیت از اهمیت بالایی برخوردار است. موقعیت راه‌اندازی باید به گونه ای انتخاب گردد که دستگاه ها قادر به پوشش دهی حداکثر مساحت خودرو باشند.

مرحله 2: تنظیم کردن دستگاه نظارتی

بعد از این که محل مناسب برایراه اندازی در خودرو انتخاب شد، باید با استفاده از قالب نصبی که به همراه جعبه سیستم نظارتی ارائه می شود، در جهت راه‌اندازی کردن آن تلاش نمایید. پس از این که دستگاه در موقعیت مورد نظر قرار گرفت نیاز است تا با توجه به راهنمای سیستم پیچ های آن محکم بسته شوند. سپس، چند سوراخ کوچک اضافی روی قاب راه اندازی ایجاد کنید و تمام پیچ های قاب را بکشید. وقتی مطمئن شدید که سیستم نمی افتد، می توانید سیم برق را با سیم کشی ماشین یا باتری ماشین وصل کنید.

مرحله 3: تنظیم کردن DVR

مرحله بعد برای راه اندازی دستگاه امنیتی در خودرو ، راه اندازی دستگاه دی وی آر دوربین مدار بسته است. مناسب ترین مکان برای راه اندازی این دستگاه، محلی امن به همراه هارد دیسک است.راه اندازی  DVR باید در مکانی امن انجام گیرد تا کسی امکان آسیب رساندن به آن را نداشته باشد.

نصب دستگاه امنیتی ماشینمرحله 4: سیم کشی

پس از نصب DVR، نیاز است تا اتصال آن با  سیستم نظارتی برقرار گردد. برای شروع باید کابل و سیم های مناسب تهیه شده و مسیر مناسبی انتخاب گردد. کابل ها باید به گونه ای در خودرو قرار داده شوند که کسی قادر به مشاهده آنها نباشد. کابل ویدیو باید از طریق پورت BNC در پشت دستگاه ضبط وصل شده و خط نیز در پورت BNC نصب گردد.

مرحله5: روشن کردن سیستم نظارتی امنیتی خودرو

 آخرین مرحله برای راه اندازی سیستم امنیتی در خودرو، روشن کردن و راه اندازی سیستم نظارتی امنیتی را اندازی شده در خودرو است. برای این کار باید دستگاه و دستگاه DVR را روشن کرده و بررسی کنید که سیستم به درستی کار می کند. زاویه تنظیم شده نیز باید مورد بررسی قرار گرفته و ویژگی های مختلف دستگاه مانند دید در شب، نمای زنده، سنسور حرکت، زوم و غیره از نظر سالم بودن بررسی گردند.

دستگاه های نظارتی وایرلس نیاز به سیم کشی در خودرو نداشته و می توان عملیات راه‌اندازی آنها را به راحتی انجام داد. البته این دستگاه ها از قیمت بالاتری برخوردار بوده اما دردسرها و هزینه های کابل و سیم کشی را نخواهند داشت.

سیستم های امنیتی مناسب برای خودرو

انواع مختلفی از دستگاه های امنیتی در بازار وجود دارد که برای راه‌اندازی در خودروها طراحی شده است. برای راه اندازی در خودرو می توان هم از سیستم های آنالوگ و هم تحت شبکه استفاده نموئ که البته دستگاه های تحت شبکه یا IP مزیت های بیشتری نسبت انواع آنالوگ دارند.

در ادامه به مدل هایی از سیستم نظارتی مناسب خودرو اشاره کرده ایم:

  • سیستم نظارتی آنالوگ HD مدل AE-VC112T-ITS: این دستگاه دارای لنز واید و ثابت بوده و می تواند منطقه وسیعی از خودرو را پوشش دهد. راه اندازی و تنظیم این مدل سیستم بسیار راحت است و با وجود تکنولوژی Anti-vibration می توان تصاویر با کیفیتی ا در حین حرکت خودرو دریافت کرد.
  • سیستم نظارتی دام مدل AE-VC022P(N)- ITS: این مدل نیز از لنز واید و ثابت برخوردار بوده و نیاز به حداقل نور 0.1 لوکس برای تشکیل تصویر در دستگاه دارد. وجود شاتر الکترونیکی و تکنولوژی AGC به افزایش کیفیت تصاویر دریافتی منجر می گردد و وجود میکروفون داخلی امکان ضبط صداهای داخل خودرو را نیز فراهم می نماید.

نصب دستگاه امنیتی در ماشینمدل های متنوع دیگری از سیستم امنیتی برای راه اندازی در خودرو در بازار وجود دارد که عبارتند از:

  • سیستم امنیتی دام مدل AE-VC023P(N)-ITS
  • دستگاه  دام مدل AE-VC051P(N)-IT
  • سیستم نظارتی دام مدل AE-VC052P(N)-S
  • دستگاه امنیتی دام مدل AE-VC061P(N)-ITS
  • سیستم نظارتی مدل AE-VC012P(N)-ITS
  • دستگاه امنیتی تحت شبکه مدل DS-2XM6122FWD-I(M)

لازم به ذکر است که راه اندازی دستگاه امنیتی در خودرو، مانند سایر اماکن و ساختمان ها نیاز به تخصص بالایی داشته و نباید توسط افراد مبتدی و نابلد انجام گیرد. بنابراین توصیه می شود برای انجام این کار از تکنسین های ماهر و باتجربه در این حرفه کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره جهت خرید دوربین مداربسته با متخصصان رهاورد نیرو در تماس باشید. به علاوه، برای خرید دزدگیر اماکن نیز می توانید بر روی لینک آن کلیک کنید.

سایر خدمات رهارود نیرو که ممکن است برای تان جالب باشد را در ادامه آورده ایم. راه اندازی اعلام حریق ، راه اندازی دزدگیر اماکن و هوشمند سازی خانه  جزء خدمات مهم این مجموعه هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر کدام می توانید بر روی لینک آن ها کلیک کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *