مقالات کرکره برقی

آموزش ست کردن ریموت بلوتوثی کرکره برقی و درب اتوماتیک

کددهی ریموت بلوتوثی

در زمان های قدیم برای محل های ورود و خروج ساختمان از درب های لولایی قدیمی استفاده می شد اما رفته رفته با پیشرفت تکنولوژی استفاده و نصب درب اتوماتیک شیشه ای جای خود را به درب های قدیمی  داده است. ویژگی های منحصر به فرد درب های اتوماتیک از جمله امنیت بسیار بالا، زیبایی  و سر و صدای کمتر و همچنین صرفه جویی در مصرف انرژی و موارد دیگر از جمله مواردی است که باعث شده است این درب ها طرفداران بسیاری را به خود جذب کند.

با توجه به اینکه درب های اتوماتیک در انواع مختلفی ساخته می شوند در این مقاله سعی شده است به آموزش ست کردن و کددهی ریموت بلوتوثی کرکره برقی و درب های اتوماتیک پرداخته شود.

معرفی کرکره برقی

مغازه داران قدیم برای بالا بردن امنیت مغازه های خود از درب های کرکره ای استفاده می کردند. این کرکره ها به صورت دستی بالا و پایین می رفتند و در پایین آنها از یک قفل برای ایمنی بیشتر استفاده می کردند. امروزه این کرکره ها پیشرفت زیادی کرده اند و به صورت اتوماتیک و برقی درآمده اند.

کرکره برقی دو لایه به هم پیوسته از جنس آلومینیوم می باشد که در قسمت در یا پنجره از آن استفاده می شود و نحوه ی کارکرد آن به این شکل است که با بالا کشیدن کرکره تیغه در بالای درب در یک جعبه قرار داده می شود و درب باز می شود و با پایین کشیدن کرکره درب بسته می شود. به علت سرعت بالایی که این نوع درب ها در باز و بسته شدن دارند و امنیت بالایی که ایجاد می کنند از محبوبیت بالایی برخوردار می باشند.

اجزای تشکیل دهنده کرکره برقی عبارت است از: تیغه کرکره برقی، موتور، ریموت ،ریل کرکره برقی، صفحه پلیت، شفت ها و اندکپ. موتور کرکره برقی خود در انواع مختلف موتر سانترال، موتور توبلار و موتور ساید وجود دارد.

ریموت های کرکره برقی

همان طور که گفته شد یکی از اجزای کرکره برقی ریموت می باشد که وظیفه آن کنترل کردن و باز و بسته کردن کرکره برقی از فاصله دور می باشد. برای کار کردن با ریموت، رسیور مربوط به آن در قسمت بالایی کرکره برقی کار گذاشته می شود. ریموت ها دارای یک برد می باشند و چند دکمه بر روی آن قرار داده شده است که با فشار دادن آنها می توان درب را بالا یا پایین برد.

ریموت های بلوتوثی فرکانس هایی که از ریموت های دیگر خارج می شوند را شناسایی و ذخیره کنند و فرکانس که ذخیره شده را در مواقع لازم و با فشار دادن دکمه آن کپی نمایند و عملکردی مانند ریموت لرنینگ داشته باشند. مزیت استفاده از ریموت بلوتوثی این است که نیازی به ست کردن ریموت لرنینگ در محل نصب نمی باشد و در هنگام خریداری در مغازه از روی ریموت لرنینگ کپی می شود. پیشنهاد ویژه:نصب دوربین مداربسته ، نصب دزدگیر اماکن ، هوشمند سازی ساختمان و نصب اعلام حریق در رهاورد نیرو با ضمانت و کیفیت بالا

ست کردن ریموت بلوتوثیدرب اتوماتیک چیست و چگونه کار می کند

حتما شما هم با درب هایی که در فروشگاه ها و ادارات به صورت اتوماتیک و یا توسط ریموت باز و بسته می شوند را دیده اید. در این درب ها از سنسورهای حرکتی استفاده می شود که سنسور قرار داده شده با مشاهده حرکت در اطراف خود، اتوماتیک وار باز یا بسته می شود.

اساس عملکرد درب های اتوماتیک با هم متفاوت بوده و بسته به فضای مورد استفاده ممکن است از تکنولوژی های مختلفی استفاده گردد. درب های اتوماتیک را بر اساس سه عملکرد مختلف از جمله عملکرد مکانیکی، هیدرولیکی و پنوماتیکی طراحی می کنند. اساس کار درب های اتوماتیک با مکانیسم مکانیکی به وسیله چرخ دنده و گیربکس می باشد؛ در صورتی که درب های اتوماتیک با مکانیزم هیدرولیکی به وسیله تغییراتی که در فشار روغن و دیگر سیالات به وجود می آیند کار می کنند. اما شیوه عملکرد درب های پنوماتیک به وسیله فشار گاز می باشد.

اجزای مختلف درب های اتوماتیک

برای طراحی و ساخت درب های اتوماتیک از اجزای مختلفی در کنار یکدیگر استفاده می شود که هر یک از این اجزا عملکرد ویژه ای داشته  و نبود هر یک باعث عدم کار کردن درب اتوماتیک می گردد. موتور الکتریکی اصلی ترین قسمت درب اتوماتیک می باشد و علاوه بر آن برد الکتریکی، سنسورها و چشمی ها، چرخ دنده و گیربکس، ریموت، فلشر، قفل های برقی و مکانیکی و تجهیزات ایمنی از دیگر اجزای درب اتوماتیک می باشند.

سنسورهای درب های اتوماتیک را در انواع مختلفی مانند سنسور مادون قرمز، سنسور مایکروویو و سنسورهای ترکیبی تهیه می کنند که قابلیت تشخیص هر یک متفاوت می باشد.

آموزش ست کردن و کددهی ریموت بلوتوثی کرکره برقی و درب اتوماتیک

لازم است تا پس از خرید ریموت بلوتوثی برای کنترل کردن چند درب مختلف توسط یک ریموت، آن را کد دهی نمایید. برای کد دهی به ریموت نیاز به طی کردن مراحلی می باشد که در ادامه به آنها پرداخته شده است. در واقع کد دهی به ریموت های بلوتوثی به این دلیل انجام می شود که بتوان چندین درب را به صورت همزمان کنترل کرد و منظور از کنترل کردن این نیست که تنها یک ریموت بالا و پایین بردن تمام درب ها را انجام دهد.

روش های مختلف برای ست کردن ریموت کرکره برقی و درب اتوماتیک

دو روش مختلف برای ست کردن ریموت بلوتوثی برای درب های اتوماتیک و یا کرکره برقی وجود دارد که این روش ها عبارتند از: ست کردن ریموت به وسیله کلیدهای دیپ سوئیچ و یا ست کردن آن به وسیله کلید لرن و رسیور.

ست کردن توسط کلید لرن و رسیور: در این روش رسیوری که روی درب اتوماتیک یا کرکره برقی قرار دارد را جدا کرده و درب برد آن را باز نمایید. کلیدی به نام code یا learn وجود دارد که باید آن را به مدت چند ثانیه فشار داد. پس از اینکه یک چراغ ال ای دی رنگی روشن شد لازم است تا کلید ریموت را چند ثانیه فشار دهید. اگر ست کردن به درستی انجام شده باشد چراغ رسیور سبز می گردد.

ست کردن توسط کلید دیپ سوئیچ: برای ست کردن ریموت در این روش باید ابتدا درب ریموت را باز کرده و کلیدهای موجود در آن را در قسمت های وسط، راست و چپ قرار دهید و سپس به ترتیبی که این دکمه ها بر روی ریموت قرار گرفته اند، رسیور را نیز به همین صورت تنظیم نمایید.

رهاورد نیرو، شرکتی پیشرو در حوزه نصب و فروش سیستم های هوشمندسازی و ایمن سازی ساختمان می باشد. شما عزیزان می توانید برای خرید دوربین مدار بسته با کیفیت های تصویر متفاوت به همراه تجهیزات جانبی آن از جمله دستگاه ضبط تصویر دی وی آر و همچنین خرید دزدگیر اماکن بی سیم یا باسیم بر روی لینک محصولات کلیک کنید یا با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *