مقالات تلفن سانترال

تفاوت سانترال کم ظرفیت و پر ظرفیت

تفاوت سانترال کم ظرفیت و پر ظرفیت

تا به حال در مورد انواع تلفن های سانترال موجود در بازار چیزی شنیده اید، آیا می دانید تفاوت انواع تلفن سانترال پر ظرفیت و کم ظرفیت چیست؟ و نصب تلفن سانترال برای چه مکان های استفاده می شوند و مزیت های آن ها کدام است؟

سیر تکاملی تلفن های سانترال

با معرفی تلفن سانترال کم ظرفیت به بازار ایران مشکل بسیاری از کسب و کارها بر طرف شده است. از طرفی با پیشرفت تکنولوژی و معرفی نسل جدید تلفن های سانترال پرظرفیت هزینه های مخابرات کمتر شده و مدیران توانستند کنترل بهتری بر تماس های ورودی و خروجی سازمان شان داشته باشند. پیشرفت این تکنولوژی تا به آنجا پیش رفته است که امروزه بیشتر کسب و کارهای بزرگ به دنبال جایگزین کردن سیستم های سنتی خود با راه اندازی تلفن سانترال تحت پشتیبانی آی پی هستند. در این مقاله به طور مختصر شما را با انواع تلفن های سانترال کم ظرفیت و پرظرفیت آشنا می کنیم و مزیت های استفاده از هر یک را برخواهیم شمرد.

قابلیت های کلی سانترال کم ظرفیت

به طور کلی تلفن سانترال قابلیت مدیریت تماس های ورودی به یک سازمان را دارند. در سانترال کم ظرفیت شما می توانید 8 خط شهری و 24 خط داخلی برای سازمان و یا شرکتتان تعریف نمایید. محدودیت خطوط شهری و داخلی یکی از تعاریف سانترال کم ظرفیت است ولی این دسته از تلفن های سانترال با قابلیت های خود مدیریت کسب و کارها را بر عهده گرفته اند، علی الخصوص در شرکت های کوچک و کسب و کارهای متداول که تماس های مشتری اهمیت زیادی دارند.

ابعاد مختلف استفاده از تلفن های سانترال کم ظرفیت

استفاده از تلفن های سانترال از چند منظر مفید و حائز اهمیت است. بعد اول و اصلی مشتری مداری در کسب و کارهای خصوصی و تکریم ارباب رجوع در سازمان های دولتی است. عموما شکایت مراجعین از نحوه برخورد شرکت و یا سازمان شروع می شود موضوعی که تلفن های سانترال تا حدی آن را بر طرف کرده است.

تفاوت های تلفن سانترال پر ظرفیت و سانترال کم ظرفیت

• تلفن سانترال کم ظرفیت مناسب شرکت های کوچک و با تعداد خطوط شهری محدود است. در صورتی که تلفن سانترال پر ظرفیت برای شرکت هایی با بیش از 8 خط شهری استفاده می شود.
تلفن سانترال کم ظرفیت در ایجاد خطوط داخلی محدودیت دارند و عموماً تا 24 خط داخلی را پشتیبانی می کنند. اگر نیاز به ایجاد خطوط بیشتری دارید از تلفن های سانترال پرظرفیت استفاده کنید.
• تلفن های سانترال پر ظرفیت نسل جدید تحت شبکه هستند با یک کامپیوتر مرکزی پشتیبانی می شوند. برخی از مدل های تلفن سانترال پر ظرفیت بدون سیم می باشد. در صورتی که چنین امکاناتی برای تلفن های کم ظرفیت ایجاد نشده است.
• قابلیت راه اندازی پیام صوتی در نوع پر ظرفیت و کم ظرفیت وجود دارد ولی قابلیت ایجاد خطوط داخلی نوع پر ظرفیت بیشتر است.
• در سیستم سانترال پرظرفیت می توان از پشتیبانی شنود مکالمات درونی و بیرونی حین ضبط مکالمات استفاده کرد.
در ادامه شما را با هر یک از این پارامترها بیشتر آشنا خواهیم نمود. خدمات پیشنهادی رهاورد نیرو : نصب دوربین مدار بسته ، نصب دزدگیر اماکن ، نصب اعلام حریق ، هوشمند سازی ساختمان

پیام صوتی در تلفن های سانترال کم ظرفیت

مشتری در تماس نخست با شرکت با پیام صوتی ضبط شده مواجه می شود، پیامی که او را برای گرفتن شماره داخلی راهنمایی خواهد کرد. این مزیت تلفن سانترال کم ظرفیت باعث هدایت مشتری می گردد و مهم ترین و کلیدی ترین دلیل رضایت مشتری خواهد شد.

سانترال کم ظرفیت

نقش اپراتور در تلفن های سانترال پرظرفیت سازمان های بزرگ

در تلفن سانترال پرظرفیت امکان تعریف شماره های شهری بیشتری وجود دارد. شماره هایی که نهایتاً همگی به یک شبکه متصل می شوند. همین نقش اپراتور در تلفن های سانترال پرظرفیت نیز با قابلیت تعریف داخلی های بیشتر به وجود آمده است. لذا ارباب رجوع می تواند با قابلیت هایی نظیر پیام صوتی ضبط شده و انتظار برای مکالمه به راحتی به بخش مورد نظرش در آن سازمان متصل شود. مزیتی که به کمک سیستم های اپراتور سنتی خواهد آمد.

شما خوانندگان گرامی می توانید برای خرید انواع سیستم های حفاظتی و امنیتی از جمله خرید دوربین مدار بسته با قابلیت ضبط تصاویر بسیار باکیفیت و خرید دزدگیر اماکن در برندهای معروف دنیا مانند فایروال بر روی لینک هر یک از محصولات کلیک کنید یا برای مشاوره خرید با کارشناسان ما در هاورد نیرو در تماس باشید.

نقش نظارتی مدیران در تلفن های سانترال پر ظرفیت

نقش آفرینی مدیران در هر دو سیستم سانترال کم ظرفیت و سانترال پر ظرفیت وجود دارد ولی در سیستم سانترال پر ظرفیت قابلیت هایی نظیر امکان شنود تماس های داخلی و خارجی نیز به وجود آمده است. همان‌طور که می‌دانید امروزه تلفن های ویپ می توانند کلیه مکالمات را تا مدت زمان مشخصی ضبط و ثبت نمایند. بنابراین تقش نظارتی مدیران در نصب و راه اندازی تلفن سانترال پر ظرفیت پر رنگ تر از قبل شده است. البته این نقش نظارتی در تلفن های سانترال کم ظرفیت نیز قابل ایجاد است.

هوشمند سازی تلفن های سانترال پر ظرفیت

شاید هروقت نام هوشمند سازی گفته شود اکثریت به هوشمند سازی ساختمان فکر کنند اما هوشمند سازی در تلفن های سانترال پر ظرفیت می توان مدت زمان مکالمه را کنترل کرد و اجازه نداد که کارمندان بیش از مدت زمان مشخصی با تلفن گفت و گو کنند.از این قابلیت برای مدیریت مکالمه در برخی سازمان های دولتی استفاده می شود. به همین دلیل بعضاً با قطع تماس بعد از مکالمه ای ده دقیقه ای مواجه خواهید شد.

هوشمند سای تلفن های سانترال در پیوند با CRM

سی آر ام یا همان مدیریت ارتباط با مشتری بستری برای مدیریت ارتباط با مشتریان است. امروزه بسیاری از شرکت ها از نرم افزارهای سی آر ام برای بهبود عملکرد مشتری مداری استفاده می کنند. از طرفی این بستر اطلاعاتی در پیوند با سیستم های تلفن سانترال پر ظرفیت باعث شده اند که مدیران از نحوه برخورد بخش فروش و بازاریابی شرکت با مشتریانشان آگاهی بهتری پیدا نمایند و از طرف دیگر بهتر بتوانند سوابق ارتباط با مشتری را بهتر بررسی کنند. همانطور که مستحضر هستید در شرکت های موفق این گونه بررسی ها زمینه ساز تعیین استراتژی و تصمیم گیری های مهم مدیریتی خواهد شد.

قابلیت IP برخی تلفن های سانترال پر ظرفیت

برخی مدل های TDA شرکت پاناسونیک به امکانات آی پی تلفن های سانترال پرظرفیت مجهز شده اند از این مدل ها می توان به سری 100، 200 و 600 اشاره کرد که همگی تحت شبکه آی پی فعالیت خواهند کرد و نیازمند سیم تلفن نیستند. این مزیت تحت شبکه در مدل های NS پاناسونیک نیز مورد توجه قرار گرفته است.
به طور کلی با توجه به سیر تکاملی تلفن های سانترال و قابلیت های متنوع این سیستم ها می توان آینده را از آن شرکت هایی دانست که با تقویت بستر اینترنت و پهنای باند ظرفیت استفاده از تلفن های سانترال آی پی را ایجاد می کنند. به عبارت بهتر اگر امنیت شبکه به خوبی تامین گردد و گزارشات مدیریتی از سیستم های سانترال پرظرفیت به درستی تهیه شود، می‌توانیم به آینده استفاده از تلفن های سانترال بیش از گذشته خوش‌بین باشیم.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *