نصب درب اتوماتیک شیشه ای

نصب درب اتوماتیک شیشه ای یا نصب اپراتور شیشه ای

نصب اپراتورهای شیشه ای که نوعی از درب های اتوماتیک هستند؛ در ساختمان های اداری و ساختمان های مدرن بسیار کاربردی است. این نوع از درب اتوماتیک به دلیل نصب شیشه ای میرال بر روی لنگه های درب آن، اپراتور شیشه ای نام گرفته اند. نصب اپراتور شیشه ای در انواع معمولی و تلسکوپی انجام می شود که نوع تلسکوپی آنها قیمت بالاتری نسبت به نوع معمولی دارد.

مراحل انجام کار

1

بازدید از مکان

نیاز است تا برای نصب درست و آماده سازی نقشه طبق استانداردهای سازمان نظام مهندسی، کارشناسان ما از محل شما برای نصب درب اتوماتیک بازدید کنند.

2

خرید اجناس و پرداخت وجه

شیوه پرداخت هزینه پروژه به صورت درصدی می باشد ، 20 درصد از مبلغ پروژه ابتدای قرارداد ، 50 درصد در زمان آغاز پروژه و 30 درصد دیگر را با اتمام کار مشتری پرداخت خواهد کرد.

3

تعیین وقت انجام پروژه

شرکت رهاورد نیرو مهرگان با بکارگیری کادری مجرب از تکنسین های با تجربه در کمترین زمان ممکن پروژه های شما را انجام خواهد داد.

نظرات مشتریان

درخواست خدمات نصب درب اتوماتیک شیشه ای

کاربرگرامی با تکمیل فرم میتوانید درخواست مشاوره و یا خدمات خود را ثبت نمایید ، کارشناسان ما در سریعترین زمان ممکن با شما در ارتباط خواهند بود.

[gravityform id="8" title="true"]

چرا انتخاب رهاورد نیرو؟

1

گارانتی محصول

ارائه گارانتی و پشتیبانی نامحدود
2

کیفیت و قیمت

تضمین بهترین کیفیت و قیمت بازار
3

استفاده از برترین کارشناسان

استفاده از برترین کارشناسان و تجهیزات روز
4

خرید مستقیم

خرید مستقیم و بدون واسطه از شرکت
5

کوتاهترین زمان

انجام پروژه در کمترین زمان

برندهایی که توسط شرکت رهاورد نیرو استفاده شده و َپیش فاکتور به مشتری عرضه می شوند همگی دارای کیفیت و گارانتی معتبری هستند.

اپراتورهای آلمانی در ایران کیفیت و خدمات مناسبی را تا بحال از خود نشان داده اند و برندهای مطرح آلمانی بیشتر قابل اعتماد هستند.

چند حالت برای عملکرد پس از نصب اپراتور شیشه ای وجود دارد که عبارتند از کنترل تردد از یکطرف، کنترل تردد با کارت الکترونیکی، دربها همیشه در مد بسته، درب ها همیشه در مد باز و عملکرد عادی.

بله تردد با کارت های الکترونیکی و قابلیت باز و بست توسط ریموت کنترل از راه دور و حتی باز و بست توسط SMS از نمونه کنترل تردد هوشمند می باشد.

بله. تمامی اجناس عرضه شده و خدمات انجام شده توسط شرکت رهاورد نیرو 10 سال خدمات پس از فروش و نصب دارند.

محصولات رهاورد نیرو

دوربین مدار بسته

جدیدترین مطالب درب اتوماتیک

اطلاعات کلی در مورد نصب درب اتوماتیک

در این قسمت در مورد نحوه نصب درب اتوماتیک شیشه ای ، اجزاء و انواع آن صحبت خواهیم کرد. پس با رهاورد نیرو همراه باشید.

نصب درب اتوماتیک شیشه ای چیست؟

درب های اتوماتیک شیشه انواع محبوبی از درب های اتوماتیک هستند که به احتمال زیاد آنها را در اماکن مختلفی مانند بانک ها، ادارات و سازمان های مختلف دیده اید. در مکان هایی که میزان رفت و آمد زیاد است استفاده و نصب درب اتوماتیک شیشه ای می تواند سرعت رفت و آمد را بسیار بهبود بخشد. در ادامه به بررسی مدار و اجزاء درب اتوماتیک شیشه ای و نحوه عملکرد آن پرداخته شده است.

مدار درب اتوماتیک شیشه ای از مهم ترین قسمت های آن است که از بخش های مختلفی تشکیل شده و در نهایت منجر به باز شدن اتوماتیک درب می گردد. امروزه با پیشرفتی که در تکنولوژی در زمینه های مختلف حاصل شده است، درب ها نیز مانند گذشته به شکل سنتی باز و بسته نمی شوند و در آنها از سنسورها و چشمی های مختلفی استفاده می گردد که حضور فرد را احساس کرده و سپس باز یا بسته می گردند.

نصب درب اتوماتیک شیشه ای

اجزای مختلف درب اتوماتیک شیشه ای

پیش از آن که به بررسی مدار درب اتوماتیک شیشه ای بپردازیم لازم می دانیم تا در ابتدا با سایر اجزای تشکیل دهنده این درب ها آشنا شده و اطلاعاتی را کسب نمایید. وجود هر یک از قطعات تشکیل دهنده درب اتوماتیک، ضروری بوده و عدم وجود آن امکان عملکرد درب را از آن می گیرد. در زیر به بخش های مختلف تشکیل دهنده درب اتوماتیک شیشه ای اشاره شده است:

  • کنترل باکس درب اتوماتیک: کنترل کردن و فرمان دادن به موتور درب اتوماتیک توسط کنترل باکس صورت می گیرد. در این باکس یک برد قرار دارد که به دلیل وجود این قطعه حساس باید در مکانی به دور از آب و گرد و غبار نصب گردد.
  • موتور: حرکت کردن درب اتوماتیک شیشه ای تنها با استفاده از موتور امکان پذیر است. دو عدد سیم پیچ مشابه در حالت تک فاز موتور وجود دارد که می توان آنها را با یک خازن سری کرد و در نتیجه حرکت کردن موتور را به صورت راستگرد و چپگرد جا به جا نمود.
  • ریل و هنگرها: برای این که درب اتوماتیک بتواند به صورت روان در حرکت باشد از ریل های مخصوصی استفاده شده است. کاوری بر روی ریل ها تعبیه شده است که امکان تعویض آن پس از مدتی وجود خواهد داشت. هنگررها بر روی ریل قرار گرفته و از دو غلتک تشکیل شده اند که به تسمه ها متصل هستند. هنگرها باعث می شوند تا حرکت درب بر روی ریل کاملا بدون صدا باشد.
  • برد الکترونیکی: به منظور کنترل کردن و تنظیم نمودن زمان باز و بسته شدن درب، از قطعه ای به نام برد استفاده می گردد. این قطعه بسته به نوع درب می تواند در محل های مختلفی قرار بگیرد.
  • سنسورها: حسگرها یا سنسورها با استفاده از اشعه مادون قرمز، حرکات اشخاص را تشخیص داده و به دنبال آن باعث باز یا بسته شدن درب می گردند. این سنسورها در قسمت بالایی درب اتوماتیک نصب می گردند.
  • باتری: برای این که در هنگام قطعی برق، درب های اتوماتیک قادر به کار کردن باشند از یک باتری بکاپ در آنها استفاده می شود. بدین ترتیب با انرژی ذخیره شده در باتری، با قطع شدن برق درب از کار نخواهد افتاد.

ریموت کنترل، متوقف کننده، قفل برقی و کلید تعیین وضعیت از دیگر اجزای تشکیل دهنده درب اتوماتیک شیشه ای هستند که هر یک به انجام وظیفه ای خاص در درب می پردازند.

شرکت رهاورد نیرو ارائه دهنده خدمات نصب دوربین مدار بسته ، نصب دزدگیر اماکن ، نصب تلفن سانترال و نصب جک برقی می باشد. برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید یا بر روی لینک خدمات کلیک کنید.

مدار درب اتوماتیک شیشه ای چیست؟

تابلو مدار درب اتوماتیک شیشه ای یک قسمت جعبه مانند است که اجزای مختلف درب به آن متصل بوده و به نوعی نقش مغز را در سیستم ایفا می کند. اجزای مختلف درب اتوماتیک فرمان های مربوط به خود را از مدار فرمان دریافت کرده و وظیفه خود را در سیستم انجام می دهند.

از جمله قطعات تشکیل دهنده مدار فرمان درب اتوماتیک شیشه ای می توان به برد اصلی، ترانس تغذیه، صفحه نمایشگر، کارت رادیویی، لامپ های ال ای دی، ترمینال، دیپ سوئیچ و فیوز اشاره کرد.

اطلاعات دریافت شده از سیستم بر روی برد اصلی پردازش شده و در نهایت دستور به سایر قطعات ارسال می گردد. ترانس تغذیه نیز برد اصلی و سایر قطعات مربوطه را تغذیه نموده و خروجی آن به صورت 12 ولت و 24 ولت به به برد می رسد. امواجی که توسط ریموت کنترل تولید می گردند توسط کارت رادیویی دریافت شده و به برد جهت دادن دستورات لازم ارسال می گردند. اتصال برد اصلی با سایر متعلقات سیستم توسط ترمینال ها صورت می گیرد و فرمان ها از طریق آنها به سایر اجزا ارسال می گردد. دو عدد فیوز آمپر نیز یکی برای محافظت از سنسورها و دیگری برای محافظت فلاشر، قفل برقی و بازوها در تابلو مدار فرمان درب اتوماتیک قرار دارند. برنامه ریزی سیستم نیز توسط دیپ سوئیچ صورت می گیرد.

نصب و سیم بندی اپراتور درب اتوماتیک شیشه ای

در ابتدا نیاز است تا ترمینال های مختلف درب اتوماتیک شیشه ای معرفی گردند. البته این ترمینال ها در جزئیات در برندهای مختلف درب اتوماتیک با هم متفاوت بوده اما در حالت کلی یکسان هستند. اولین ترمینال از سمت چپ مشترک است و دومین آن رادار داخلی است که در واقع سیم فرمان چشمی داخلی ترمینال به آن متصل می گردد. یک سیم دیگر نیز باید به ترمینال مشترک وصل گردد. برای بستن سیم فرمان چشمی بیرونی از ترمینال سوم استفاده شده و جهت اتصال سیم فتوسل ترمینال چهارم مورد استفاده قرار می گیرد. یک سیم دیگر برای فتوسل وجود دارد که آن سیم نیز باید به ترمینال مشترک متصل گردد.

اپراتور درب اتوماتیک شیشه ای

به منظور متصل کردن فرمان BMS نیز از کانکتور بعدی استفاده می شود که نصب رله ریموت نیز با استفاده از آن صورت می گیرد. برای تغذیه تجهیزات جانبی سیستم نیز از ترمینال بعدی که ولتاژ 5 ولتی دارد استفاده می شود. در نهایت اتصال سیم های پنل توسط ترمینال های GND، RXD و TXD صورت می گیرند.

در ادامه اتصال رله BMS توسط ترمینال های وابسته به هم NC و COM و NO انجام می شود و نصب کردن سیم های انکودر موتور باید با استفاده از ترمینال های P G A B صورت پذیرد. دو ترمینال هم برای اتصال سیم های + و – هستند که مربوط به سیم های برق موتور می باشند.

برای اتصال باتری 24 ولتی ترمینال های Bat+ و Bat- مورد استفاده قرار می گیرند. سه ترمینال هم ترمینال های GND و 12 و 24 ولتی بوده و دو ترمینال بعدی نیز برای متصل کردن قفل برقی وجود دارند.

راه اندازی مدار درب اتوماتیک شیشه ای

برای راه اندازی درب اتوماتیک شیشه ای اولین کاری که باید انجام گردد قرار دادن درب ها در وسط به صورت دستی است. پس از اتصال به برق سیستم در حالت تنظیمات اتوماتیک قرار گرفته و کلمه Closing را در مانیتور می توان مشاهده کرد. در صورت باز شدن درب اتوماتیک بایستی جای سیم ها با هم تعویض گردند. می توان با فشار دادن کلید UP سرعت باز و بسته شدن درب را افزایش داد. سرعت اولیه نیز با فشردن کلید DOWN کاهش می یابد.

می توان تمامی تنظیمات را به حالت کارخانه باز گرداند و برای این کار باید در قسمت تنظیمات وارد بخش ریست شد.

انجام نصب و راه اندازی درب اتوماتیک شیشه ای نیاز به تخصص و مهارت فنی بالایی داشته و حتما باید توسط متخصصین این امر انجام گیرد. توصیه می شود پس از انتخاب درب اتوماتیک به هیچ عنوان خودتان اقدام به نصب آنها نکرده و از نصاب های ماهر کمک بگیرید.

نصب انواع درب اتوماتیک شیشه ای

امروزه انواع درب اتوماتیک شیشه ای با قابلیت نصب و راه اندازی سریع و آسان به بازار عرضه می شود. درب اتوماتیک شیشه ای ضمن زیبایی و شکیل بودن موجب افزایش امنیت و ایمنی ساختمان می شود. بسیاری از سازمان های دولتی با نصب اپراتور شیشه ای (Automatic glass door) و نصب درب اتوماتیک تردد ارباب رجوع را تسهیل کرده اند و شرکت های خصوصی نیز با چاپ طرح لوگو خود بر روی درب شرکت، به ورودی سازمان خود جلوه و شکوه دوچندانی بخشیده اند. این مزیت ها باعث شده که مشتریان زیادی برای نصب و راه اندازی درب اتوماتیک شیشه ای به شرکت های مجری و فروشندگان این کالا مراجعه نمایند.

انواع درب اتوماتیک شیشه ای

درب های اتوماتیک شیشه ای در بازار به انواع و اقسام مختلفی طبقه بندی می گردند، از مهمترین درب های برقی می توان به مواردی نظیر درب اتوماتیک کشویی، درب اتوماتیک تلسکوپی، درب اتوماتیک منحنی، درب اتوماتیک تاشو و درب اتوماتیک دوار اشاره کرد. هر مدل بسته به نیاز مشتری و کارفرما تعیین و نصب می شود. درب اتوماتیک شیشه ای کشویی متداول ترین مدل درب اتومات است.

مراحل نصب درب اتوماتیک شیشه ای

برای نصب درب اتوماتیک شیشه ای و انتخاب مدل مناسب آن، بهتر است که کارشناسان مجرب به محل مورد نظر رفته و از نزدیک محل اجرای پروژه را بررسی کنند. این بررسی اولین مرحله در نصب درب اتوماتیک محسوب می گردد. مورد دوم بررسی میزان تردد و اهمیت ایمنی و استحکام درب اتوماتیک شیشه ای است. از آنجایی که درب های اتوماتیک از اجزای مهمی نظیر موتور، قفل برقی، باطری، منبع تغذیه و مرکز کنترل تشکیل شده است، انتخاب متناسب با محل پروژه بسیار اهمیت خواهد داشت.

راهنمای نصب درب اتوماتیک شیشه ای

نصب درب اتوماتیک شیشه ای کشویی به مارک و کلاس محصول بستگی دارد. شما می توانید برای اینکه درب کشویی را به راحتی نصب کنید ، دفترچه راهنما را دنبال کنید. روشی آسان برای نحوه نصب سیستم درب کشویی اتوماتیک وجود دارد. نصب آنها باید با دقت زیادی انجام شود. درب ها به سبک های مختلفی ارائه می شوند.

  1. آهنگ بالای صفحه را آماده کنید. مسیر بالا را برای بعد نهایی برش داده و سوراخ ها را دریل کنید.
  2. سوراخ ها را ایجاد کرده و مسیر بالا را روی سقف نصب کنید.
  3. مسیر پایین را به بعد نهایی برش داده و تقریباً در زیر مسیر بالا قرار دهید. توجه داشته باشید ، اگر از مسیر درج یا کانال کاشی استفاده می کنید موقعیت مسیر باید توسط خط لوله قرار گیرد. مسیر پایین را هنوز روی زمین قرار ندهید.
  4. درب کشویی را وارد کنید. با حرکت در پایین مسیر ، در را به صورت عمود قرار دهید و با استفاده از نوار نقاب ، موقعیت را مشخص کنید.
  5. پس از اجرای کل مسیر ، زمان نصب سیستم درب کشویی واقعی شما فرا رسیده است. توجه داشته باشید که درب های کشویی در اصل از دو درب کشویی پشت سر هم ساخته شده اند. در را بلند کنید و آن را در مسیر قرار دهید.
  6. وقتی درب شما روشن است ، برای نصب مکانیزم توقف از دفترچه راهنما استفاده کنید زیرا بعضی از مسیرها دارای مکانیزم داخلی هستند و بعضی دیگر از درهای مختلف متفاوت است.
  7. درب را با استفاده از آچار آلن به بالا و پایین تنظیم کنید. درب کشویی را تراز کنید.
  8. شاخه ها را نصب کنید تا سوراخ های پایین درب کشویی و واشر برس را سوراخ کنید. می توانید به دفترچه راهنمای خود مراجعه کنید.

در ادامه، نکات ایمنی و نصب بخش های مختلف درب شیشه ای اتومات، به همراه جزئیات، برایتان آورده شده است. فراموش نکنید، دانستن و رعایت نکات ایمنی در همه کارها، به ویژه کارهای فنی، از اهمیت زیادی برخوردار است. پس برای داشتن یک نصب ایمن برای درب های شیشه ای اتومات، در ادامه مقاله،همراه ما باشید.

نصب پوشش آلیاژ آلومینیوم برای درب شیشه ای

هنگام نصب پوشش آلیاژ آلومینیوم ، لطفا توجه داشته باشید تا آن را به صورت افقی نگه دارید. خطا 1 میلی متر است. اگر تراز نباشد منجر به این پدیده می شود که استحکام درب هنگام کار ناهموار است. نتیجه کاهش عمر مفید دستگاه.

نصب آویز درب اتوماتیک

با استفاده از پیچ آویز متصل به در، قطعات آویز را در موقعیت مشخص شده روی درب نصب کنید. اطمینان حاصل کنید که مرکز قرقره دستگاه آویز و درب به صورت موازی هستند. اگر موازی نباشد ، عمر قرقره را کوتاه می کند. قرقره دستگاه آویزان را به میله برق وصل کنید. هنگام نصب ، دقت کنید به قطعات دیگر و ریل های هدایت کننده میله برق ضربه وارد نکنید. در غیر این صورت ، باعث خرابی قطعه یا عمر قرقره ، سر و صدا ، صدای غیر عادی و غیره می شود.

مراحل نصب درب اتوماتیک شیشه ای

نصب دستگاه حد : پیچهای نصب درپوش را شل کنید.

دستگاه محدود کننده برای جاسازی در ریل میله برق، تعبیه شده است. ابتدا درب را حرکت دهید تا موقعیت باز و بسته شدن در مشخص شود و سپس محل محدود کننده را تعیین کنید. هنگامی که موقعیت دستگاه محدود کننده را تنظیم می کنید ، باید دستگاه آویز را پس از توقف به بالشتک بزنید. پیچ و مهره های نصب را با آچار شش گوش به خوبی محکم کنید.

تنظیم ارتفاع و فاصله درب اتوماتیک

مهره های آویز ثابت را شل کنید. پیچ های تنظیم را با خیال راحت تنظیم کنید.

مهره های براکت های نصب را محکم کنید. هنگام حرکت، مقاومت را تأیید کنید. حرکت درب را تأیید کنید که هیچ پدیده ای تاخیری نیست و صدای اصطکاک وجود ندارد ، اگر مشکلی وجود دارد ، لطفا از موارد زیر اطمینان حاصل کنید:

  • آویز به صورت عمودی بر روی درب ثابت می شود.
  • آیا دستگاه آویزان دارای اصطکاک با میله برق است؟
  • اینکه آیا اختلاف بین درب و قاب درب ،درب در حال حرکت، برگ درب و ارتفاع زمین به طور کلی در 10 میلی متر حفظ می شود. فاصله بین برگ درب متحرک و برگ ثابت درب 5 میلی متر است.پ

تنظیم کشش تسمه درب کشویی اتوماتیک

مجموعه کشش را به سمت چپ بکشید ، تسمه را محکم کنید و چهار پیچ را محکم کنید. چهار پیچ تنظیم را شل کرده و پیچ تنظیم کننده کشش را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا کشش تسمه تنظیم شود. چهار پیچ و مهره ثابت کننده صفحه را محکم کنید.

تنظیم سیستم کنترل

تنظیم سیستم کنترل: (در شرایط عادی لازم نیست تنظیماتی انجام داده شود، فقط تنظیمات کارخانه را حفظ کنید) قبل از تنظیم درب با چند بار حرکت دادن درب اطمینان حاصل کنید که درب می تواند سوئیچ صاف باشد. کلید ضامن چپ و راست را تنظیم کنید ، مطابق جهت باز شدن درب ، چپ یا راست را تنظیم کنید.

تنظیم سیستم کنترل درب اتوماتیک

هنگامی که درب دو بار باز می شود ، سوئیچ به سمت راست تنظیم می شود. وقتی درب بسته است کلید برق را روشن کنید. جعبه کنترل را روی دکمه تنظیم کنید: پیش فرض این است که جعبه کنترل دکمه تست را فشار دهید ، درب باز و بسته می شود ، در عین حال پروژه های مختلف را تنظیم کنید.

شدت شروع را تنظیم کنید: با تنظیم شدت اطمینان حاصل می شود که درب باز و بسته می تواند آزاد باشد.

سرعت باز شدن و فاصله بافر دهانه درب را تنظیم کنید: بررسی کنید که آیا سرعت باز شدن درب و فاصله بافر در مقدار متوسط است (تنظیمات کارخانه). فاصله بافر دهانه درب را از 10 تا 20 سانتی متر تنظیم کنید. سرعت باز شدن درب را تنظیم کنید ، پس از تنظیم فاصله بافر در ، ابتدا سرعت باز شدن درب را تأیید کنید.

موارد احتیاط:

  • هنگام استفاده از قفل الکترومغناطیسی ، لطفاً پس از باز کردن قفل ، از دکمه تست استفاده کنید.
  • لطفاً اطمینان حاصل کنید که پس از تنظیم ، عابر پیاده در اطراف درب وجود ندارد تا از آسیب دیدگی شخصی جلوگیری کنید.
  • لطفا دستگیره را تا حد زیادی تنظیم نکنید ، باعث آسیب به درب می شود.

سرعت بافر را تنظیم کنید: آن را طوری تنظیم کنید که هنگام ضربه بیشتر سوئیچ درب ظاهر نشود.

زمان باز و نگه داشتن را تنظیم کنید: با توجه به نیاز مشتری ، بدون دستورالعمل در حدود 1 ثانیه تنظیم کنید.

نصب سنسور درب کشویی برقی

سنسور را باز کنید: قبل از نصب ، با پیچ گوشتی از پشت سنسور درپوش سنسور را باز کنید.آماده سازی نصب سنسور: نقشه حسگر را در محل نصب قرار دهید ، مطابق سوراخ نقشه ، سیم سنسور از سوراخ پین خارج می شود.

تصال و نصب سیم: سیم را از طریق سوراخ عبور دهید ، دو پیچ را محکم کنید و سیم را به اندازه کافی نگه دارید تا به بلوک ترمینال متصل شود. زاویه تابش سنسور را با توجه به محیط سایت تنظیم کنید تا زاویه مناسب را تنظیم کنید ، لطفاً توجه داشته باشید که آنتن صفحه را لمس نکنید. تا باعث عدم عملکرد آن نشود.

اقدامات احتیاطی پس از اتمام نصب درب اتوماتیک شیشه ای

پس از اتمام نصب ، درب را ببندید ، درب در حال حرکت برگ فعال بدون انسداد ، منطقه سنسور بدون فرد فعال را بررسی کنید. سپس برق را روشن کنید. هنگامی که اولین بار روشن می شود ، درب به آرامی حرکت می کند تا مسیر در را ثبت کند.

این موارد روش راه اندازی درب شیشه ای اتوماتیک کشویی است و باید به بعضی از مکان ها توجه کرد. درب اتوماتیک کشویی مناسب برای هتل ها ، بانک ها ، ساختمان های اداری ، بیمارستان ها ، مغازه ها و … است و بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

نحوه نصب درب اتوماتیک شیشه ای لابل

با متر عرض و ارتفاع دهانه ای که می خواهیم درب اتوماتیک شیشه ای را در آن جا نصب کنیم را از سه جا در عرض (بالا وسط پایین) اندازه گیری می کنیم.همین کار را برای ارتفا نیز انجام می دهیم اگر هر سه اندازه یکی بود که هیچ در غیر این صورت کم ترین اندازه را در نظر می گیریم.

مثلا در عرض داریم ۳۰۷ بالا ۳۰۵ وسط و ۳۰۴ پایین کار ارتفاع هم ۲۸۰ سانتی متر همه جا یکسان است. ابعاد سفارش ما می شود ۳۰۴ * ۲۸۰ که معمولا اینگونه عمل می کنیم یک قوطی پروفیل ۴۰ * ۸۰ را در ارتفاع ۲۲۰ به صورتی که با کف هم تراز باشد نصب می کنیم. حالا اندازه دهنه ما کامل شده است کف تا زیر قوطی ۲۲۰ و عرض ۳۰۴ می باشد.

درب اتوماتیک لابل

برای محاسبه ارتفاع لت های ثابت ۲۲۰ را منهای ۳ / ۵ سانت می کنیم و برای محاسبه عرض هر لت متحرک ۳۰۴ را تقسیم بر ۴ می کنیم عدد بدست آمده را + عرض پروفیل ارتفاع می کنیم.

برای محاسبه لت های ثابت از ارتفاع یک سانتیمتر کم می کنیم و در عرض مثل لت متحرک عمل می کنیم. اپراتور درب اتوماتیک شیشه ای لابل را تهیه و شیشه را سفارش می دهیم.

ریل اپراتور درب اتوماتیک شیشه ای لابل را به اندازه سه متر برش می زنیم باید توجه کرد که مقطع قابل تعویض ریل درب اتوماتیک شیشه ای لابل را باید ۸ سانت کوتاه تر از کل ریل برش زد. جهت جا زدن راحت تر درپوش های پلاستیکی سر ریل در پشت ریل چند سوراخ با مته ۸ ایجاد میکنیم. ریل را روی قوطی ۴۰ * ۸۰ قرار داده و با پیچ سر مته بکسی ۳ / ۸ به قوطی نصب میکنیم. نکته: مواظب تسمه باشید که زخمی نشود.

قسمت تی شکل هنگرها را جدا کرده و توسط لقمه به بالای لت های متحرک پیچ می کنیم. بر روی هر لت دو هنگر نصب می شود. حالا قسمت تی شکل هنگر ها را به چرخ ها متصل می کنیم. نیاز نیست پیچ ها زیاد محکم شود چون بعدا زمان رگلاژ باید پیچ ها شل شوند.

اکنون زیر قوطی ۴۰ * ۸۰ پروفیل یو را با پیچ سر مته ۴ یک سانت محکم می کنیم. سپس پروفیل یو ارتفاع را در راستای یو قبلی به صورت کاملا شاقول با پیچ یا چسب نصب می کنیم. لت های ثابت را در دو طرف داخل یو ها جا می زنیم.

حالا درب اتوماتیک شیشه ای ما شکل گرفته است. اور لب ها را تنظیم می کنیم. لت های متحرک را رگلاژ می کنیم، تسمه گیر ها را روی دو هنگر وسطی پیچ می کنیم. بعد از رگلاژ و زدن راهنمای کف لت های ثابت را با چسب و پیچ محکم می کنیم.

برق کشی ما آغاز می شود اصول برق کشی به این صورت انجام می شود اول برق شهر یعنی فاز و نول را به ورودی اپراتور درب اتوماتیک شیشه ای نصب می کنیم. مرحله دوم هر دیوایس نیاز به یک سیم منفی یا گراند یا Gnd دارد یک سیم مثبت یا ۲۴ v یا vcc دارد با وصل شدن این دو سیم دیداس ما روشن می شود مثل چشم رادار چشم خطی کلید دیجیتال کارت خوان انگشت خوان و بعد از روشن شدن دیوایس نوبت به وصل کردن دو سیم فرمان می شود.

این دو سیم به این صورت عمل می کنند توسط یک رله که در دیوایس نصب شده به یک دیگر وصل می شوند مثلا با وصل کردن سر دو سیم فرمان چشم رادار درب اتوماتیک شیشه ای درب ما یک بار باز و بسته می شود.

در چشم های درب اتوماتیک شیشه ای لابل اولوس ۹۰ برای اکسس وان ۶ سیم وجود دارد و برای اکسس ۲ – ۸ سیم. سیم های طوسی که ورود برق دیوایس هستند را به کانکتور شماره ۱۷ و ۱۸ وصل میکنیم. سر سیم های سفید چشم رادار درب اتوماتیک شیشه تی را با هم کوبل می کنیم و به کانکتور شماره یازده وصل می نماییم.

از دیگر خدماتی که شرکت رهاورد نیرو به کمک تیم حرفه ای و مجرب مهندسان و نصابان خود قادر است در نهایت دقت و کیفیت انجام دهد؛ می توان این موارد را بر شمرد : ” نصب اعلام حریق ، نصب کرکره برقی ، نصب آیفون تصویری و هوشمند سازی ساختمان ” اگر می خواهید در مورد هر یک از این خدمات بیشتر بدانید؛ می توانید روی لینک آن ها کلیک کنید یا با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *